PSF voor volwassenen

Psychosomatische fysiotherapie voor volwassenen

Als de balans tussen psychische en lichamelijke belasting verstoord raakt, uit zich dat in spannings- en/of stressgerelateerde klachten en/of onbegrepen pijnklachten. De balans kan door veel uiteenlopende dingen verstoord raken. Het heeft altijd te maken met de verstoring tussen de belasting (dat wat je doet) en de belastbaarheid (dat wat je kan). Psychosomatische fysiotherapie biedt een behandeling die gericht is op het inzicht krijgen in de disbalans en het herstellen van de balans. De balans tussen belasting en belastbaarheid, tussen hoofd en lichaam, doen en laten, voelen en denken, geven en nemen, binnen en buiten, ik en de ander.

Afdrukken E-mail

PSF voor volwassenen

Voor wie

Mensen met de volgende klachten kunnen gebaat zijn bij psychosomatische fysiotherapie:
     * Hyperventilatie
     * spanningsklachten
     * chronisch pijn
     * fibromyalgie
     * chronische (spierspannings-)hoofdpijn
     * chronische nek-, schouder-, rugklachten
     * angst-, en paniekaanvallen
     * (lichte) depressie
     * overspannen
     * burn-out
     * chronische vermoeidheid
     * onbegrepen klachten (buikpijn, hoofdpijn, hyperventilatie)

De behandeling

In de behandeling zal het anders leren omgaan met uzelf, uw klacht en uw omgeving een belangrijke plaats innemen. Het leren zien, toelaten en accepteren van hoe het is, is een belangrijke stap. Pas wanneer u weet wat er is en waar u staat kunt u gaan onderzoeken hoe u daarmee verder kunt en wilt.
In de behandeling staat u als mens centraal. In de intake wordt het probleem geïdentificeerd, het doel vastgesteld en een behandelplan opgesteld.
Uiteraard gebeurt dit aan de hand van uw vraag, uw wensen en uw mogelijkheden. We gaan op zoek naar wat u nodig heeft en wat voor u werkt.
Zo wordt elk behandelplan een persoonlijk en op maat gemaakt programma.

In mijn behandeling maak ik gebruik van de volgende technieken/methodes:
     * lichaamswerk
     * massage
     * mindfulness
     * NLP
     * systemisch werk

Er wordt van u een actieve inzet verwacht tijdens het behandelproces.